Odpowiedzi do zadań z podręczników w apce Skul
pobierzzaprasza Cię do wspólnej nauki fiszek
Teksty dostarczyło Wydawnictwo GREG. © Copyright by Wydawnictwo GREG
Autorzy opracowań: B. Wojnar, B. Włodarczyk, A Sabak, D. Stopka, A Szostak, D. Pietrzyk, A. Popławska, E. Seweryn, M. Zagnińska, J. Paciorek, E. Lis, M. D. Wyrwińska, A Jaszczuk, A Barszcz, A. Żmuda, K. Stypinska, A Radek, J. Fuerst, C. Hadam, I. Kubowia-Bień, M. Dubiel, J. Pabian, M. Lewcun, B. Matoga, A. Nawrot, S. Jaszczuk, A Krzyżek, J. Zastawny, K. Surówka, E. Nowak, P. Czerwiński, G. Matachowska, B. Więsek, Z. Daszczyńska, R. Całka
Zgodnie z regulaminem serwisu www.opracowania.pl, rozpowszechnianie niniejszego materiału w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, utrwalanie lub kopiowanie materiału w celu rozpowszechnienia w szczególności zamieszczanie na innym serwerze, przekazywanie drogą elektroniczną i wykorzystywanie materiału w inny sposób niż dla celów własnej edukacji bez zgody autora jest niedozwolone.
Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000 itd. nazwano dziesiętnymi i wymyślono inny sposób ich zapisywania.
Jak widzisz, w tym zapisie nie ma kreski ułamkowej.
Informację o mianowniku „zaszyfrowano” w ilości cyfr po przecinku:
jedna cyfra - mianownik 10
dwie cyfry - mianownik 100
trzy cyfry - mianownik 1000
Przykład 1
W obu zapisach czytasz tak samo:
Jeśli zapisujesz liczbę mieszaną, to całości „zajmą miejsce” przed przecinkiem. Przecinek czytaj: „i”.
Przykład 2
Zapisz liczby bez kreski ułamkowej
Rozwiązanie
„Zapisać bez kreski ułamkowej” oznacza zapis w postaci dziesiętnej czyli z użyciem przecinka.
Teraz bez przeszkód zapisz w postaci ułamka dziesiętnego
b) Postępujesz podobnie
Każdy ułamek dziesiętny możesz zapisać w postaci ułamka zwykłego (lub liczby mieszanej).
Przykład 3
Zapisz w postaci ułamka zwykłego lub liczby mieszanej i skróć
a) 0,6
b) 3,25
c) 4,005
Zapisz w postaci ułamka dziesiętnego ułamki zwykłe
Żaden z ułamków nie ma mianownika 10, 100 ani 1000. Musisz je najpierw rozszerzyć do mianowników dziesiętnych.
Zapis dziesiętny jest rozszerzeniem systemu pozycyjnego.
Dopisanie zer na końcu liczby nie zmienia jej wartości i jest równoznaczne z rozszerzeniem ułamka.
Przykład 4
Podobnie skreślenie końcowych zer nie zmienia wartości liczby i oznacza skrócenie ułamka dziesiętnego.
Przykład 5
Pogłębiaj wiedzę w temacie: Zapisywanie ułamków dziesiętnych
Teksty dostarczyło Wydawnictwo GREG. © Copyright by Wydawnictwo GREG
Autorzy opracowań: B. Wojnar, B. Włodarczyk, A Sabak, D. Stopka, A Szostak, D. Pietrzyk, A. Popławska, E. Seweryn, M. Zagnińska, J. Paciorek, E. Lis, M. D. Wyrwińska, A Jaszczuk, A Barszcz, A. Żmuda, K. Stypinska, A Radek, J. Fuerst, C. Hadam, I. Kubowia-Bień, M. Dubiel, J. Pabian, M. Lewcun, B. Matoga, A. Nawrot, S. Jaszczuk, A Krzyżek, J. Zastawny, K. Surówka, E. Nowak, P. Czerwiński, G. Matachowska, B. Więsek, Z. Daszczyńska, R. Całka
Zgodnie z regulaminem serwisu www.opracowania.pl, rozpowszechnianie niniejszego materiału w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, utrwalanie lub kopiowanie materiału w celu rozpowszechnienia w szczególności zamieszczanie na innym serwerze, przekazywanie drogą elektroniczną i wykorzystywanie materiału w inny sposób niż dla celów własnej edukacji bez zgody autora jest niedozwolone.
Ciekawostki (0)
Zabłyśnij i pokaż wszystkim, że znasz interesujący szczegół, ciekawy fakt dotyczący tego tematu.